Partea a 6-a- Budapest keleti- Krakow Glowny

Timpul trece si trenul este tras cu intarziere la peron...si asta datorita R374 Pannonia, Bucuresti Nord-Budapesta, care avea un vagon direct in relatia Bucuresti-Praga...

Trenul EN 476 cirucla pe relatia Budapesta-Berlin Wansee...
Acest tren are vagoane pentru Moscova, Praga, Berlin, Varsovia, Cracovia si Bucuresti...pentru un tren international ce se preteaza a fi, acest "20-57" convertit in vagon cuseta al PKP, nu poate fi decat o pata cenusie...
cuseta PKP (Polskie Koleje Panstwowe) cu care am calatorit...

si interiorul...aratand mult mai bine decat pe dinafara...


Ramura de Cracovia consta in acest vagon cuseta si inca un WLAB ceva mai modern al PKP...trasa e putin ciudata, ele urmand a fi detasate la Breclav si atasate la D203 "Chopin" pe distanta Breclav-Bohumin, unde se atasau la D200 "Silesia" Praha-Krakow...
Sa revin la calatorie...
Ma prezint frumos la insotitorul de vagon, un polonez amuzant, dau rezervarea si biletul si urc...Speranta de a fi singur in cuseta s-a naruit destul de repede...am aflat ca urma sa am ca tovarasi de calatorie un cuplu de australieni aflati in vacanta prin Europa...Peter si Madeleine...cand au auzit ca sunt din Romania au inceput sa ma intrebe diverse chestii, incepand de la moneda nationala si pana la starea economiei si nivelul de trai...stiti accentul acela australian? combinat cu engleza mea rezulta o conversatie foarte interesanta, urmata de diverse semne...totul a culminat cu o sticla de vin australian de cea mai buna calitate, si o discutie aprinsa intre cei doi...
Intre timp, trenul plecase din Budapesta de ceva timp, via Bratislava-Breclav-Ostrava-Bohumin-Krakow...
Ceva poze de pe drum...imi cer scuze pentru calitatea proasta...si pentru ca cei de la WARS (un fel de GEVARO la noi, cei care se ocupa cu administrarea vagoanelor de dormit si cuseta) nu prea isi spala geamurile...


Sturovo, intrarea in Slovacia...

Bratislava hlavna stanica, linia 1, EN 476 spre Berlin...


Fiind un pic obosit, iar australienii mei cu chef de somn, m-am pus la sa visez la ce va fi dimineatza...
Bineinteles ca nu am putut dormi prea mult si m-am trezit...cand ma uit pe geam, iata-ne ajunsi si la Breclav, in Republica Ceha...


A urmat o repriza de somn...
Ostrava Svinov...


Din nou somn de voie...de data aceasta m-am trezit indeva in Polonia...daca mi-aduc bine aminte era Libiaz...viteza era infiorator de mica, undeva la 50-60 km/h...bine ca macar aveau linie dubla...infrastructura lor nu se poate lauda, existand inca macaze cu brat...cine se pricepe stie despre ce vorbesc...nici macar acel "tac-tac" al rotilor de tren nu are o cadenta sau un ritm anume...
De data aceasta, un filmulet, la intrarea trenului in statia Krakow Glowny...destinatia mea, de altfel...





























2 comentarii:

Ana Popa spunea...

Buna! Cand ai facut aceasta calatorie geniala? vreau sa stiu anul pt ca biletul mi se pare imposibil de ieftin si nu inteleg nimic. mie tanti de la CFR mi-a zis ca e 500 ron adica 5 milioane?!

Dulca Codrut- Adrian spunea...

Buna Ana...aceasta calatorie am facut-o in luna mai 2009...daca doresti informatii mai detaliate, ma gasesti la ID messenger: ghioane007

Trimiteți un comentariu